warner.reismee.nl

zachte landing

Dat bedoel ik nou met slechte verbinding. Hoeppssss ineens alles weg.Maar ik ben er nog wel. en waar dan? Nou zoals gepland : in Jakarta. Ik heb me veel voorgesteld van de reis, maar van Jakarta kon ik me geen voorstelling maken. Na een dag kan ik dat nog steeds niet.

Na een rustige vlucht stond ik ineens buiten ingepakt in een warme tropendeken met een kruidige lucht die weer heel anders ruikt dan India of Thailand. Ik hoefde alleen een taxi te regelen, een adres had ik al. Een taxi is niet lastig, men komt vanzelf naar je toeen aangezien het Idul Fitri, suikerfeest, is, schoot het aardig op over vrijwel lege wegen.

Na een douche en een maaltijd nog even de stad in. Voor vertier moet je niet op de Jalan Teuku Umar zijn. Waar dan wel? Ik weet het niet zo goed. Als je van hoogbouw houdt, dan is Jakarta vanuit sommige punten mooi te noemen. Het leukste tot nu toe vond ik om proberen weg te komen. Dus naar het station voor kaartreservering. Ik had gehoord dat het lastig is om een kaat te bemachtigen. Ik heb de luxe van veel tijd aangegerepen en ben gaan observeren hoe het werkt. a een kwartier had ik genoeg zelfvertrouwen en wist een verzoek in te vullen en ben in de lange rij aangeschoven. En het zal wel met de feestdag te maken hebben dat alles anders loopt, want in tegenstelling wat ik gelezen heb, stond iedereen rustig in de rij en werd er niet voorgdrongen. De vrouw achter de balie pakte mijn briefje aan en verwerkte het, gelukkig, zonder naar meer informatie te vragen. En zo kon ik even later trots weglopen met ticket voor de nachttrein naar Malang op 5 oktober. Daana het nationaal monument ( ja het mag wat kosten als je van nederland bevrijdt bent) bezocht en de moskee. De op twee na grootste ter wereld en dat is het wel het meest facinerende aan dit gebouw: de enorme getallen, gebruikte materialen en de speciale getallen reeksen (o.a. de bevrijdingsdag komt in de bouw terug). Ik werd daar door een trotse gids samen met drie spanjaarden, Catolonie volgens hen, rond geleid.

Bedankt voor alle reacties!!! Ik ga zeker fietsen, maar hoever en wanneer. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik over een paar dagen in Malang zit en van daaruit naar Bali ga en daar Hans oppik. Na een aantal dagen gaan we naar Sulewesi om een jungletrekking te doen in het Lindu Lore park en van daaruit gaan we naar Oost-Java en op 4 november ben ik weer in Malang.

Beste vrienden vanuit een heet Jakarta groet ik jullie en ga ik nodig douchen.

Reacties

Reacties

Noortuk

Hallo wearner,
die verbinding is alweer gelegd vanuit Jakarta.
Plannen genoeg merken we , en de eerste stappen gezet om je reis te gaan maken; de treinticket , dat is het voordeel van vakantie dan kun je het gedukd opbrengen om te gaan staan wachten op de kaartje.
Geniet er van,
Hans en Wilma

Sam

wonderbaarlijk!:D

Hans

Hoi, leuk om te horen van de lucht en de warme deken, dat kennen wij ook. Hier hebben we ons klaverjasclubje al gehad met Tieneke en ma Bom, nog zeer kras hoor! en van daag met Tieneke de hele dag het Requiem geoefend, ook een hele ervaring. Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat en je avonturen, leuk om het zo te kunnen volgen, he doei en tot mails, groet Hans en de rest.

Marian van Bohemen

Hoi Wearner,

dank voor je email. Heel attent en leuk dat je aan ons dacht. Natuurlijk heb ik meteen jouw site aangeklikt en dacht maar een ding: wat een avontuur zeg...................ik heb zowat met ingehouden adem de hele site zitten lezen.
Wat ik ervan begrijp is dat er leuke en minder leuke kanten aan zitten. Nog heel veel plezier en reisgenot.
Ik houd je aan jouw belofte om het boek in 2009 terug te brengen.
Hartelijke groet
Marian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!