warner.reismee.nl

Malang

Dit wordt een kort verslag, want ik ga zo uiteten. Vandaag aangekomen in Malang. Contact opgenomen met Bapak Hananto Jonatan. Toen ik hem eenmaal te pakken had stond hij al snel voor mijn neus. We hebben globaal gepraat over plannen, maar later meer hierover. Want nu gaan we zo uiteten.

Gisteren de hang-verplaatsdag afgesloten met een gesprek op het perron met een vrouw die vanuit haar familiegedrang naar mij stond te kijken. Zij kwam naar me toe en vroeg of ik alleen was. ' Ja'. Nou daar wilde zij meer van eten. Waar kom je vandaan, waar ga je naar toe? O Malang daar woont mijn familie. Jammer dat ik nu niet ga. Zij sprak redelijk goed Engels, want haar man is een Australier. Later kwam haar docher erbij staan. Zij studeert medicijnen in Singapore. Zij stelde izch voor: 'Juni' en hoe heet je moedert? 'Juli' . En natuurlijk nog even de foto, dus ik geef mijn fototoestel. Heb je een foto van je vrouw? Ja, die heb ik. ' oooh she is beautiful!' ' Yes and I am a lucky man'. Else werd ook goed bekeken 'she is pretty' en moeder wees nog even op Joost met een knipoog naar haar dochter.

En toen de trein in: veel beenruimte, veel lawaai van de tv met afwisselend de Indische-lach-of-ik-schiet-show en gezongen eindeloze herhalingen van de koran en tl lichten die alleen met een zonnebril gedempd kon worden.

En nu dus Malang, Oost-Java.

Beste vrienden ik groet jullie en het schaken ga ik net niet halen,

Warner

Reacties

Reacties

Peter (je broer)

Geweldig zoals je de sfeer van je reis overbrengt. Zit er toch een schrijver in de familie :). Ben erg benieuwd naar het verdere verloop van je reis en zal zeker genieten van je blog.
Wist trouwens niet dat je zo'n goede schaker was, zover ik me herinner versloeg ik je vroeger meestal. Als je terug bent moeten we ook maar weer eens een spelletje schaken. Ik zal vast gaan oefenen met Koen en/of Tara.

wilma

Jh warner er wordt hier beneden geschaakt maar het is veel te luidruchtig volgens mij . meestal hoor je niets alleen het doortrekken van de wc maar nu ik weet het niet.. ze zullen je missen

Hannelore

Hoi Warner,

Wauw, wat een mooie verhalen en foto's! Echt genieten. Gaaf zoals de mensen gewoon op je af komen en je vanalles laten zien. Heel wat anders dan de enge man spelen bij zelfverdediging! Veel geluk, ik blijf je volgen.

Groetjes, Hannelore

Bernadette

He die War,
Weer eens wat anders dan die waarbenjijnu verhalen, vooral die uit Suriname. Overeenkomsten zullen er zijn: Javanen, hitte, tropische regenbuien, de boes, moskeen, saoto en pitjel.
Maar vooral over alles wat ik niet ken zal ik graag lezen de komende maanden. Maak er een mooie tijd van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!